måndag 16 april 2012

Bra start på veckan!

Början på vecka 16 startade med basgruppsträff där vi diskuterade ledarskap och vad ett bra ledarskap innebär. Tycker alltid att vi kommer in på intressanta synpunkter!
kl 13 var det föreläsning i ledarskap och sjukvårdsekonomi, något som jag inte tyckte passar in i en grundutbildning riktigt. Okej om man är superintresserad, men jag förstår att varje avdelning/klinik har sina budgetar men hur de betalar sina fakturor osv är jag inte speciellt brydd av? Hej klinikchef! haha

efter hade Louise, Anna och jag lite "håla" innan vår P6 föreläsning. Vi satt ute i solen och gottade oss, riktigt mysigt. Sedan var vi då på föreläsningen om "kondomkunskap" som hölls av Jesper Rehn från RFSU. Mina förhoppningar var inte så stora, men han var grym! Gjorde ett riktigt bra jobb och de två timmarna flög förbi, lätt den bästa föreläsningen denna terminen! :) Hoppas att vi får in honom flera gånger. P6 är som jag tidigare berättat något som heter Projekt 6 och som finns på de flesta lärosätena. Studenter för säkrare sex! Är väldigt glad att jag gick med i detta då jag känner att jag verkligen får ut något av det :)

Har precis kommit hem efter en lång dag, så är heeelt slut nu. Soffläge nästa! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar