torsdag 26 april 2012

Akutsjukvård!

Idag började den intressantaste kursen på hela terminen, nämligen akutsjukvård! aaahh.. jag vill bli så mycket i mitt liv, hur ska jag hinna med allt? haha..

innan föreläsningen idag träffade jag louise för att gå igenom lite inför vårt seminarium i research kursen.. gick sådär, jag fattar inte riktigt. sen att det är på engelska gör det svårare!!

aja, åter till akutsjukvård. Väldigt intressant! Synd att den bara var tre timmar lång, men vi hann gå igenom lite om hur man prioriterar på en olycksplats, skallskador, intoxikationer och brännskador.

Nu ska jag ladda upp inför ett lite halvansträngande danspass på gymmet med kaffe och greys anatomy! Behöver en såhär lite halvansträngande aktivitet idag känner jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar