fredag 20 januari 2012

Pasta Scampi

igår försökte jag på mig en rätt inspirerad av Bell och Café Viva i Helsingborg, nämligen pasta scampi.
Detta behöver du:

  • Fryst scampi
  • Wookgrönsaker
  • Tomatsås
  • Sambal Oelek
  • Vitlök
  • Pasta (jag hade färsk pasta)
Såhär gör du:

  • Stek Wookgrönsakerna på hög värme, sänk sedan värmen och tillsätt tomatsåsen
  • Pressa i en vitlöksklyfta (mer om man gillar det ;)) och rör ner sambal oelek efter smak
  • Samtidigt som du häller i pastan i vattnet (som ska kokas i ca 3 min) lägger du i räkorna och höjer värmen. Låt inte räkorna ligga i för länge, de ska endast värmas! Det är lätt att de blir torra/sega annars om de är i för länge.
Jag blev själv väldigt nöjd och jag tror att sällskapet också gillade det! Gott med lite sambal oelek med så det får lite sting!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar