tisdag 24 januari 2012

Om att vara stressad

Efter att ha arbetat i stressade miljöer har jag lärt mig hur man på olika sätt kan lura hjärnan att inte påverkas speciellt mycket, men kroppen, den är svårare. Jag märker på olika sätt att den tar stryk just nu. Det är mycket som cirkulerar; skola, privat och träning. Det ska passas den ena tiden efter den andra.. jag måste anpassa mig efter andra och då hamnar min egentid rätt långt ner, något som jag annars tycker är viktigt att prioritera. Jag hade verkligen behövt mer timmar på dygnet!
Men som jag skrev så märker jag att kroppen inte vill mer, vid helt fel tillfälle. Så jag vill ha lite hjälp av er, Vilka är era bästa knep att stressa ner? Något knep som kanske inte tar så lång tid? Hoppas nu att ni kan vara gulliga och ge mig lite feedback...

2 kommentarer:

  1. Haha jag kan nog inte komma med några knep. Stress vad är det? ;) Issa

    SvaraRadera
  2. jag har en avslappningsband som jag fick av min KBT tant, den är på 5min. men det hjälper verkligen! :)

    SvaraRadera