tisdag 31 januari 2012

Ord på känslor

Läser en bok till en studieuppgift i skolan "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Som ni ser på bilden är det Ann Heberlein som skrivit den och det är en kvinna som har en manodepressiv sjukdom. Hon är helt otrolig med att sätta ord på känslor. Ann öppnar verkligen upp hela sitt liv och beskriver detaljerat om hur det är att leva med en manodepressiv sjukdom. Absolut läsvärd!!

Men det var inte det jag ville poängtera utan det var ett stycke som hon skrivit som kunde varit taget ur min mun; "Jag har försökt att ge det jag har. Till någon som inte vill ha det jag försökt att ge. Och det finns naturligtvis de som försökt att ge mig det som han eller hon har att erbjuda. och då stöter jag bort dem. Då avvisar jag dem. Kärlek. Omöjlighet."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar