lördag 30 juni 2012

fredagen



Fredagen började med en tur i skogen tillsammans med Anna. 6 km avverkade, check! Mitt mål denna sommaren med löpningen är att jag ska klara av att springa en timme, utan att känna mig helt utmattad och tung i benen. Sluta för att JAG vill det, inte för att energin helt tar slut :) Får se om det går att nå ;)


Jag gick hem och påbörjade mitt projekt, mandelmjölspaj. Första gången så det blev ett litet experiment men såhär gjorde jag.

deg:
3 dl mandelmjöl
100 g smör
1 ägg

5 min i 200 grader, fyll pajen och sedan in i ugnen tills du tror att pajen är klar ;)

Som sagt, jag fick gå mycket på känn, men resultatet blev rätt bra ändå. Ska definitivt göra om det. Smaken är god, lite annorlunda, men god!

Fredagseftermiddagen&kvällen spenderades på jobb, såklart. Hälsade på Mika och Karl lite snabbt efter då det var Mikas födelsedag. Nu ska jag dock jobba igen, trött tjej!


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar