söndag 10 juni 2012

5 dagar

Idag har jag jobbat fem dagar på kirurgen.. Man kommer in i det mer och mer, men första dagen vart ju katastrof. Hade det varit den gamla Sara hade jag börjat gråta när jag kom hem haha men istället såg jag det som en utmaning. Vet att mina klasskompisar från Karlskrona känner samma sak och vi är rent ut sagt grymma!!! Vi kommer till ett helt nytt sjukhus, nytt landsting och ny avdelning. Ny personal, nytt yrke, nya rutiner. Det är över ett år sedan jag var verksam inom somatiken, inte konstigt att man glömmer! Men detta har också boostat ens självförstroende och jag fick lite hjälp på traven igår. Tjejen som var min handledare igår pratade lite med mig och sa att jag skulle "tuffa till mig lite", visa vad jag går för och köra lite av mitt eget race. Detta är svårt att förklara för någon annan, men när jag kommer in ny som personal, observerar jag gärna hur de övriga gör. Ni skulle bara veta hur vårdpersonal kan vara, de kan börja snacka bara för att man inte bäddar på "deras" sätt. Men grejen är, att det finns massor av sätt, och alla är lika bra!! Så jag tackar handledaren. Jag har 2,5 års studier samt en del erfarenhet. Det är dax att jag är stolt över det jag kan!!!
Ojoj vilken inlägg. Men det jag vill komma till är nog att man måste våga testa! Annars vet man inte. Och ibland måste man kämpa lite extra i börja. :) och det är det oftast värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar