onsdag 17 april 2013

Motivation

Hejsansvejsan!
Det var inte igår. Så varför bestämmer jag mig för att börja skriva igen? Vet egentligen inte. Min träningsdagbok var ett bra sätt för mig att hålla mig motiverad, se mina resultat. Visst jag har en fysisk träningsdagbok med, men ibland är det lättare att kludda ner sina tankar såhär, och man kan göra det på ett annat sätt.
Så vad har hänt? Färdig sjuksköterska, flyttat tillbaka till min gamla hemstad och nytt gym. har gett mig en rejääääl svacka. Som jag försökt analysera på många sätt. Har massor av ursäkter (och överlag är de giltiga).

 1. jag måste cykla till gymmet nu: Vädret i helsingborg är oftast storm. och regn. och det har snöat. Saknar att kunna promenera till gymmet, då hade man verkligen inga ursäkter för vädret iaf. Jag hinner ju bli helt slut innan jag kommer fram.
2. Nya jobbet: Jag rör på mig extremt mycket på jobbet. det är mycket körningar upp och ner till op/undersökningar, springa fram och tillbaka i korridoren. Det är tungt fysiskt och psykiskt. Hoppas att detta landar lite.
3. Blir aldrig frisk: efter min semester på Kuba har sjukdomarna avlöst varandra, förkylningar, halsont och annat tråkigt.
4. Förmodligen legat alldeles för lågt i mitt energiinnehåll. Hade ingen ork på gymmet mer, kände att jag inte utvecklades och stod stilla. Eftersom mitt jobb innebär så mycket rörelse, plus träna 5-6 ggr på det och inte öka matintaget = ingen bra kombination. Trötta muskler= trött sara = tråkig träning. Har nu verkligen testat olika kombinationer för att se vad som blir bäst för mig, och hoppas på att detta går vägen. Men som sagt, det är lite detta som är tjusningen med. att testa sig fram och se vad man kan göra bättre! Grunden finns ju där ;)

Men nu vill jag verkligen ta tag i detta, hitta tillbaka. För jag gillar ju verkligen min träning!! och snart är våren/sommaren på g = löpsäsong för sara! (inte löp som i annan betydelse, utan springa ;))  Nu bor jag nära pålsjö igen då nu finns det inga ursäkter. Hoppas att jag tycker det är lika skoj som jag gjorde förra sommaren.

Nu ska jag borsta tänderna och cykla iväg till filborna! Står rygg på schemat idag efter lite kaffe, ägg och riskaka med jordnötssmör känner jag mig pigg och peppad! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar