fredag 26 april 2013

better booty

som rubriken lyder blev det ett benpass idag. jag SKA ha en plutigare rumpa, och när man ser små små resultat blir man mer peppad på det. Den är på väg ;)
Idag blev det ett högreps pass. Tycker om att blanda med lågreps och bara för att det är högreps betyder det inte att jag inte sliter. Tvärtom nästan, uthålligheten får sitt. Blir ca 12 repetitioner per övning då. Började med en rejäl pulshöjare;

* thrusters; Benen får känna på vad som komma ska och även axlarna får sitt. Hela cirkulationen kickar verkligen igång.
* utfall på stepbräda
* leg extension
* cable kickback med fokus på utsida av benen, samt rumpan
* djupa squats denna gång inte i smithmaskin. Tycker att smithmaskinen har sina för och nackdelar. I smithmaskinen blir jag mer "låst" och kan inte gå så djupt som jag vill, samtidigt som jag vågar ta lite tyngre då man kan lägga bak vikten utan att föra upp den över huvudet. Någon som förstod vad jag menade där förresten? Idag fick jag köra med fri stång och jag kommer ner ordentligt, men vågar som sagt inte ta för tungt då jag inte är så stark i axlar och kan lyfta tillbaka stången över huvudet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar