måndag 22 april 2013

älskade benpass

Idag fick det bli ben efter tre dagars "vila" samt påfyllnad av energi ;) Dock var jag lagom pigg när klockan ringde och det var dax att gå upp.. Men ibland måste man :) Lite kaffe och kroppen var på g.

Har lite problem med knäna känner jag. Vågar inte belasta dem till max då jag säkert utfört någon övning tokigt och knäna åkt på stryk. Kul kul. Började iaf med lite lättare övningar med lite högre reps.

* Leg extension; både med båda och enskilt ben.. Om man förstår vad jag menar ;)
* Cable kickback; baksida av benen samt utsidan. Min absoluta favorit, tröttnar aldrig. Pulsen höjs rejält och man känner verkligen hur rumpan får jobba. Eftersom jag la övningen bland de första orkade jag dessutom lite mer!
* Liggande benpress; Denna gillar jag också. För det är en av de övningarna jag vågar lägga på rejält med vikt och köra för den har en sådan "säkerhetsgräns", skulle jag tappa greppet skadar jag mig inte! Blir inte så många reps, 6 stycken kanske.
* SQUATS: inget benpass utan benböj? Här saknar jag verkligen en träningskompis som hade kunnat passa lite. Vågar verkligen inte ligga på max då jag är rädd att tappa balansen eller liknande. Får väl flörta upp någon som kan hjälpa mig lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar