torsdag 2 augusti 2012

Nyttobröd!

Skrev häromdagen att Issa&jag bakade bröd, och idag var jag sugen på att testa. Använde mig av grundreceptet som jag fick av henne, men experimenterade lite.. Väldigt enkelt recept! Såhär gjorde jag.

Du behöver:
10 ägg
50 g smör (plus lite till att smöra formen med)
2 dl mandelmjöl
lite kokosmjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
krossade linfrön
skalade sesamfrön
frön/nötter 

 Du gör såhär:
Smält smöret. Vispa äggen fluffiga/pösiga/luftiga. Häll i smöret i äggsmeten och tillsätt salt och bakpulver. Jag hade även i 3 msk linfrön och lite andra fröer. Rör runt. Smöra en form och jag använde kokosmjöl som "ströbröd". Häll i smeten i formen. Gräddade i 175 grader i ca 45 min. Vår ugn är något slö.

Nu håller brödet på att svalna, men längtar efter att äta en smörgås innan jag cyklar till jobb! Skulle det bli superdåligt, återkommer jag ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar