tisdag 7 augusti 2012

Cooking

tänkte dela med mig av två recept, varav det ena jag lånat från någon av alla mina bloggar haha.
Kycklinggrytan har jag bara freestylat med. Ta vad ni tycker om och lek med färger och olika ingredienser! Det ska vara roligt att laga mat!


Proteinplättar
2 ägg
2 äggvitor
50 g kesella/kvarg
salt

Vispa ihop till en jämn smet och stek på medelvärme. Gör dem inte för tunna, blir lätt lite brända. Jag hade ost och skinka på mina! Gott, OCH mättande!






Kycklinggryta
Kyckling
Gul lök
Vitlök
Paprika (gul/grön)
Kantareller
Champinjoner
Grädde
Kryddor.

Stek lök och vitlök. Tillsätt svampen och paprikan och stek ett tag. Ta bort från järnet och stek kycklingen till en fin färg och tillsätt kryddor. I med grönsakerna och häll på grädden. Låt allt koka en liten stund så att kycklingen blir saftig och god! Till detta tänkte jag ha lite zucchini"pasta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar