fredag 9 december 2011

Höstgryta

Ibland är jag grym. Som tidigare nämnt är jag inte superförtjust i recept och tar ofta vad jag har hemma. Idag blev det en höstinspirerad (jaja det känns som höst fortf.) fläskfilégryta. Såhär gjorde jag:

4 morötter, som jag kokade lite lätt
Champinjoner, rätt mycket som jag förstekte krispigt

Stek fläskfilébitarna och lägg i lite av svampen så att köttet får ta smak. Häll i ett paket Matlagningsgrädde (jag använde becel 7%). Krossa en svampbuljongtärning och strö över grädden. Tillsätt lite soya för sälta och andra kryddor som ni föredrar, jag använde en pepparmix. Lägg i resten av svampen/morötterna och värm upp det hela igen.

Till detta serverade jag bulgur och toppade med lite röd paprika. Riktigt gott!!





synd bara att bilden ser lite tråkig ut.. dumma iphone :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar