tisdag 6 december 2011

Hälsa

Hälsa är subjektivt. Ingen kan bestämma vad hälsa är eftersom det är så olika från individ till individ. Johanna och jag såg programmet på 3an, svenskars hemliga liv. Handlade idag om tre personer med tre olika sjukdomar/funktionsnedsättningar. Kvinnan var så lycklig när hon äntligen kunde använda sina ben igen och gå ut ur sitt hus.

Var glada för det ni har. Var extra glada och rädda om ni har en helt frisk kropp. Den är fantastisk och ska finnas med oss länge. Man tänker på det alldeles för sällan, men vad glad jag är att jag kan dansa till min favoritlåt, att jag kan gå helt själv i den fina naturen med underbara vänner. Det är alldeles för ofta som man ser folk misshandla sin kropp på olika vis. Var rädd om din kropp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar